maandag 22 september 2014

CHAIRIL ANWAR - Ik





IK

Wanneer mijn tijd gekomen is
Wil ik van niemand medelijden
Ook niet van jou

Dat gesnotter kan ik wel missen!

Ik ben een wild beest
Verdreven door de eigen soort

Zelfs wanneer kogels in mij slaan
Drijf ik nog in razernij een wig

Ondanks wonden en gif val ik aan
Blijf ik aanvallen

Tot de schroeiende pijn verdwijnt

Het kan me niks meer verdommen

Nog duizend jaar wil ik leven!






AKU

Kalau sampai waktuku
Kumau tak seorang 'kan merayu
Tidak juga kau

Tak perlu sedu sedan itu!

Aku ini binatang jalang
Dari kumpulannya terbuang

Biar peluru menembus kulitku
Aku tetap meradang menerjang

Luka dan bisa kubawa berlari
Berlari

Hingga hilang pedih peri

Dan aku akan lebih tidak peduli

Aku mau hidup seribu tahun lagi!






Gepubliceerd in Pemandangan onder de titel 'Semangat' (Geest), 1943
Foto van de dichter: onbekend
Foto's van de buste: © Albert Hagenaars, 21 augustus 2014
Locatie van het monument: Jalan Majapahit, Malang, Java, Indonesiƫ







www.alberthagenaars.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten